" />

دریچه ای نو برای تحول کسب و کار

بازاریابی اینترنتی یا همان تبلیغات اینترنتی نوعی از تبلیغات است که به دلیل ارزانی و ماندگاری زیاد و گسترده بودن آن همزمان با رشد اطلاع رسانی در روابط عمومی نقش خود را در بین جوامع مختلف باز کرده است. از ویژگی­های آن می توان به شبانه روزی و بی وقفه بودن آن و بروز رسانی سهل و آسان محتوی یاد کرد که هزینه­ های کمتری برای صاحبان کسب و کار رقم می زند.

از انواع ابزار بازاریابی اینترنتی می­توان به بازاریابی توسط رسانه اجتماعی ( Social Media ) همچون اینستاگرام اشاره کرد.

اینستاگرام با تمام محدودیت‌هایی که در ایران وجود داشته و ریسک بالایی که دارد، محیطی است که می‌تواند به کسب‌وکار شما رونق ببخشد.

اما چگونه ؟

اگر در اینترنت کمی جستجو کنید، درصد افرادی که از طریق موبایل یا تبلت استفاده می کنند و به جستجو در اینترنت می‌پردازند نسبت به افرادی که از طریق کامپیوترهای شخصی از اینترنت استفاده می کنند، بیشتر و به ‌سرعت در حال رشد است. در این میان اینستاگرام شبکه اجتماعی موبایلی است که نرخ رشد آن نسبت به دیگر شبکه‌های اجتماعی موبایلی، بالاترین نرخ رشد را دارد به طوری که اینستاگرام امروزه توانسته رتبه اول را در میان تمام رسانه­های اجتماعی را به خود اختصاص دهد و بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر در دنیا جذب نماید که بیش از ۲۰۰ میلیون آنها فعال هستند.

آمار دقیق از میزان کاربران اینستاگرام در ایران وجود ندارد ، اما اگر فرض را بر استفاده کاربران از سایت کافه بازار به‌ عنوان یک سایت ارائه‌دهنده اپلیکشین موبایلی در نظر بگیریم، حدود شش‌و‌ نیم میلیون نفر اینستاگرام را از طریق این سایت دانلود کرده‌اند. در‌عین‌حال، بعضا صفحه‌ هایی در اینستاگرام وجود دارد که یک میلیون بازدیدکننده دارد. این نشان از مخاطب قابل‌توجه اینستاگرام دارد. درعین‌حال، این شبکه اجتماعی درگیری بیشتری با کاربر نسبت به دیگر شبکه‌های اجتماعی دارد.

حال با توجه به این فرصت و بازار وسیعی که وجود دارد اگر فرصت بازاریابی توسط رسانه­ها اجتماعی همچون اینستاگرام را از دست دهید یک ابزار تبلیغاتی رایگان و بسیار قدرتمند را کنار گذاشته اید.

در چهار سال گذشته، فضای دوستانه موجود در اینستاگرام به یک جامعه جهانی رشد یافته که به گفته مدیران اینستاگرام طی آن بیش از ۷۰ میلیون عکس و ویدئو در هر روز به اشتراک گذاشته می‌شود. اینستاگرام به عنوان یک ابزار بازاریابی مهم این روزها مورد توجه هر برند یا کسب‌وکاری قرار گرفته است. اگر شرکتی در سایر بخش‌های بازاریابی خود مدیریت موثری داشته باشد، صفحه اینستاگرام آن می‌تواند به عنوان ابزاری برای جذب مشتریان جدید، وفادار کردن افراد به یک برند و یا حتی به هیجان آوردن مشتریان فعلی در مورد محصولات موجود کاربرد داشته باشد.

اگر راهکار صحیح استفاده از اینستاگرام را فرابگیریم و از ترفندهای آن آگاه باشیم به راحتی می­توان از این برنامه مجبوب جهت بازاریابی و گسترش در فروش محصولات و خدمات استفاده کرد.

با ما در ادامه این مقاله همراه باشید …


برخی از مشتریان